KODEKS ETYKI TRENERSKIEJ
Poniższy Kodeks Etyki Zawodowej zobowiązuje Trenera do:
1. Rzetelnego informowania uczestników o swoich kompetencjach, umiejętnościach i doświadczeniu.
2. Prowadzenia szkolenia tylko wówczas, kiedy poziom umiejętności i kwalifikacji jest wystarczający do prowadzenia szkolenia i zakończenia go z korzyścią dla uczniów.
3. Wykorzystania metod i technik pracy w procesie szkolenia adekwatnych do celów rozwojowych uczestników szkolenia.
4. Samodoskonalenia, czyli poszerzania i pogłębiania swoich profesjonalnych i osobistych umiejętności.
5. Trener powinien traktować wszystkich uczestników szkolenia, w sposób równy bez względu na:
Ø płeć;
Ø pochodzenie;
Ø rasę;
Ø wyznanie;
Ø orientację seksualną;
Ø preferencje polityczne.
6. Ustalenie relacji trener – uczestnik. Relacja musi odbywać się wyłącznie na gruncie zawodowym.
7. W szkoleniach opartych na elementach rozwoju osobistego trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do wyznaczenia granic intymności oraz niewykorzystywania swojej roli w celu osiągnięcia korzyści osobistych.
8. Trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do nie wykorzystywania oraz nie nadużywania relacji z obecnymi uczestnikami oraz byłymi uczestnikami szkoleń dla osiągnięcia korzyści osobistych.
9. Trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do rezygnacji z prowadzenia szkolenia w przypadku występowania konfliktu interesów lub jeśli stanie się niemożliwe osiągnięcie korzyści ze szkolenia.
10. Trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do zachowania tajemnicy co do relacji, informacji, materiałów powstałych w trakcie procesu edukacyjnego.
11. Prowadzenia dokumentacji pracy szkoleniowej oddających jak najwierniejszy opis prowadzonego szkolenia.
12. Przygotowania materiałów dydaktycznych oraz prezentacji z poszanowaniem praw autorskich.
13. Zachowania szacunku do osób te samej profesji.
METODY PRACY TRENERSJKIEJ
W trakcie przygotowywania programów szkoleniowych, nasi Trenerzy dostosowują metody szkoleniowe do pożądanego efektu, rozwoju i umiejętności uczestników. Poszukują najskuteczniejszych sposobów aby osiągnąć założony cel. Przedstawimy metody pracy, które są stosowane podczas prowadzonych szkoleń:
1. Case Study (studium przypadku) - jest metodą stosowaną i wykorzystywaną podczas prowadzonych szkoleń- metoda szkoleniowa daje doskonałe efekty, która pozwala na rozwiązywanie i omówienie konkretnego przypadku będącego przedmiotem szkolenia.
2. Ćwiczenia indywidualne – samodzielne opracowanie i rozwiązywanie zadań – dzielenie się na forum swoimi rozwiązaniami i otrzymują informację zwrotną.
3. Prezentacja- omówienie tematyki szkoleniowej
4. Burza mózgów – polega na wytworzeniu maksymalnej ilości pomysłów przez uczestników szkolenia w dość krótkim czasie. Zaletą metody jest lepsze poznanie i integracja uczestników. Taki rodzaj pracy grupowej pozwala osiągnąć efekty synergii, co oznacza że jakość i ilość wytworzonych przez grupę pomysłów jest lepsza, niż w przypadku indywidualnej osoby.
5. Dyskusja – moderowana przez trenera, pozwala na tworzenie kreatywnych koncepcji, umożliwia uczestnikom na poznanie innych poglądów, dzieląc się swoimi doświadczeniami i wypracowując wspólnie skuteczne rozwiązania.
6. Scenki - przeprowadzanie scenek z zakresów negocjacji, sprzedaży , marketingu itd. To forma angażująca uczestników do pracy, daje możliwość praktycznego ćwiczenia umiejętności. W ramach odgrywanych ról uczestnicy mogą przeżyć realne sytuacje, które mogą wydarzyć się w przyszłości.
Trenerzy podczas pracy kierując się indywidualnym podejściem w stosunku do uczestników, dzięki temu mogą pomóc im w rozwoju i osiągnięciu zamierzonych celów. Podczas prowadzonych szkoleń stosują pre-test i post -test, dzięki którym mogą przeanalizować ich efekty pracy w dążeniu do zamierzonego celu.