Kodeks Etyki Trenerskiej

Kodeks Etyki Trenerskiej

KODEKS ETYKI TRENERSKIEJ

Poniższy Kodeks Etyki Zawodowej zobowiązuje Trenera do:

1.    Rzetelnego informowania uczestników o swoich kompetencjach, umiejętnościach                             i doświadczeniu.

2.    Prowadzenia szkolenia tylko wówczas, kiedy poziom umiejętności i kwalifikacji jest wystarczający do prowadzenia szkolenia i zakończenia go z korzyścią dla uczniów.

3.    Wykorzystania metod i technik pracy w procesie szkolenia adekwatnych do celów rozwojowych uczestników szkolenia.

4.    Samodoskonalenia, czyli poszerzania i pogłębiania swoich profesjonalnych i osobistych umiejętności.

5.    Trener powinien traktować wszystkich uczestników szkolenia, w sposób równy bez względu na:

Ø  płeć;

Ø  pochodzenie;

Ø  rasę;

Ø  wyznanie;

Ø  orientację seksualną;

Ø  preferencje polityczne.

 

6.    Ustalenie relacji trener – uczestnik. Relacja musi odbywać się wyłącznie na gruncie zawodowym.

7.    W szkoleniach opartych na elementach rozwoju osobistego trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do wyznaczenia granic intymności oraz niewykorzystywania swojej roli w celu osiągnięcia korzyści osobistych.

8.    Trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do nie wykorzystywania oraz nie nadużywania relacji z obecnymi uczestnikami oraz byłymi uczestnikami szkoleń dla osiągnięcia korzyści osobistych.

9.    Trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do rezygnacji z prowadzenia szkolenia w przypadku występowania konfliktu interesów lub jeśli stanie się niemożliwe osiągnięcie korzyści ze szkolenia.

10. Trener prowadzący szkolenie zobowiązuje się do zachowania tajemnicy co do relacji, informacji, materiałów powstałych w trakcie procesu edukacyjnego.

11. Prowadzenia dokumentacji pracy szkoleniowej oddających jak najwierniejszy opis prowadzonego szkolenia.

12. Przygotowania materiałów dydaktycznych oraz prezentacji z poszanowaniem praw autorskich.

13. Zachowania szacunku do osób te samej profesji.

 

METODY PRACY TRENERSJKIEJ

W trakcie przygotowywania programów szkoleniowych, nasi Trenerzy dostosowują metody szkoleniowe do pożądanego efektu, rozwoju i umiejętności uczestników. Poszukują najskuteczniejszych  sposobów aby osiągnąć założony cel. Przedstawimy metody pracy, które są stosowane podczas prowadzonych szkoleń:

1.    Case Study  (studium przypadku) - jest metodą stosowaną i wykorzystywaną podczas prowadzonych szkoleń- metoda szkoleniowa daje doskonałe efekty, która pozwala na rozwiązywanie i omówienie konkretnego przypadku  będącego przedmiotem szkolenia.

2.    Ćwiczenia indywidualne – samodzielne opracowanie i rozwiązywanie zadań – dzielenie się na forum swoimi rozwiązaniami i otrzymują informację zwrotną.

3.    Prezentacja- omówienie tematyki szkoleniowej

4.    Burza mózgów – polega na wytworzeniu maksymalnej ilości pomysłów przez uczestników szkolenia w dość krótkim czasie. Zaletą metody jest lepsze poznanie i integracja uczestników. Taki rodzaj pracy grupowej pozwala  osiągnąć efekty synergii, co oznacza że jakość i ilość wytworzonych przez grupę pomysłów jest lepsza, niż w przypadku  indywidualnej osoby. 

5.    Dyskusja – moderowana przez trenera, pozwala na tworzenie kreatywnych koncepcji, umożliwia uczestnikom na poznanie innych poglądów, dzieląc się swoimi doświadczeniami i wypracowując wspólnie skuteczne rozwiązania.

6.    Scenki -  przeprowadzanie scenek z zakresów negocjacji, sprzedaży , marketingu  itd. To forma angażująca uczestników do pracy, daje możliwość praktycznego ćwiczenia umiejętności. W ramach odgrywanych ról uczestnicy mogą przeżyć realne sytuacje, które mogą wydarzyć się w przyszłości.

Trenerzy podczas pracy kierując się indywidualnym podejściem w stosunku do uczestników, dzięki temu mogą pomóc im w rozwoju i osiągnięciu zamierzonych celów. Podczas prowadzonych szkoleń stosują pre-test i post -test, dzięki którym mogą przeanalizować ich efekty pracy w dążeniu do zamierzonego celu.